wtorek, 9 października 2018

Pragnienie ruchu

Nawet najzdrowsze nawyki żywieniowe nie zagwarantują pełni zdrowia, jeżeli nie wzbudzisz w sobie jednocześnie pragnienia ruchu. Na podstawie badań i obserwacji można stwierdzić, że społeczeństwo choruje z powodu niewłaściwego stylu życia, a walkę z chorobami zbyt często powierzamy wyłącznie farmakologii.

Lepszy gram prewencji, niż kilogram leczenia.

Często wystarczy zmienić nawyki żywieniowe i wprowadzić regularną aktywność fizyczną, aby pozbyć się wiele uporczywych schorzeń, które dręczą nawet od wielu lat.
Należy pamiętać, aby szczególnie w pierwszych dniach, wysiłek nie był zbyt intensywny. Szczególnie dotyczy to osób w słabej formie, które od długiego czasu prowadzą siedzący tryb życia.

Wiele osób nie trzeba zachęcać do ruchu, ale dziwi mnie to, że mimo słonecznej pogody, ludzie nie ćwiczą na zewnątrz, tylko wybierają siłownie zamknięte, nawet w środku lata. Ważnym elementem jest świeże, nieklimatyzowane powietrze. Każdy czas spędzony blisko przyrody doda Tobie naturalnych sił witalnych, których nie otrzymasz w zamkniętych klubach fitness.


Zastosuj tę formę aktywności, która najbardziej Ci odpowiada. Postaraj się również zaplanować sobie codzienny spacer. Zdrowe ciało samo upomina się o regularną aktywność, która daje zdrowie i szczęście.

Toksyny gromadzą się w tkance tłuszczowej, ścięgnach i stawach, więc aby wspomóc ich uwalnianie, niezwykle wskazane są ćwiczenia rozciągające.
Przed treningiem lepiej zastosować stretching dynamiczny, czyli rozciąganie poprzez ciągły ruch, a po treningu głównym, dobrze jest rozciągnąć mięśnie izometrycznie, czyli zrobić stretching statyczny.
Najważniejszą aktywnością jest motywacja (link) do działania.

Gimnastyka poranna, to dobry sposób na ruch dla osób mało aktywnych. Ludzie nieustannie szukają wymówek, narzekają jak wiele mają zajęć, przez które ciężko im znaleźć czas na ćwiczenia. Tak naprawdę żeby zliczyć cały zmarnowany codziennie czas na telewizję, na buszowanie po internecie albo nawet na gapienie się w okno kiedy przemieszczasz się komunikacją miejską, wówczas zobaczyłbyś, że masz dużo więcej czasu na wszystko.

Na gimnastykę poranną nie trzeba więcej niż 10-15 minut. Jeśli się przyłożysz do ćwiczeń, to przez tak krótki czas można już zrobić naprawdę niezły trening. Tyle bowiem wystarczy, aby pobudzić zastoje energetyczne w organizmie i zwiększyć dopływ krwi do mózgu.
Dobrym sposobem na poranny trening jest przyjeżdżanie do pracy wcześniej i rozpoczęcie dnia od porannej "zaprawy", czyli np. półgodzinnej przebieżki. Potem prysznic, śniadanie i z dużą dawką energii można przystąpić do działania.

Każdy powinien dostosować poranne ćwiczenia do swoich upodobań, aktualnej formy i możliwości. Pomyśl o przypływie korzyści zdrowotnych jakie otrzymasz dzięki codziennym ćwiczeniom oraz o Twoim lepszym samopoczuciu, wyższej efektywności pracy, większej pewności siebie i kreatywności.
Jeśli już uprawiasz poranną aktywność, jak jogging, czy kalistenikę, to oczywiście kontynuuj to jak najczęściej. Grunt to odnajdywać w tym radość, przyjemne doświadczenie i ozdobę życia, a nie dreszcze, strach i chęć ucieczki na samą myśl o tym, że za chwilę trzeba zacząć ćwiczyć.

Jeśli masz w ciągu dnia dużo pracy i wiesz, że trudno będzie znaleźć czas na aktywność, to zamiast spotkania służbowego w biurze, zaproponuj rozmowę podczas spaceru. Wykorzystaj tę formę ruchu jako zacieśnienie więzi z Twoimi współpracownikami.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza