niedziela, 2 września 2018

Jagły, cz. I - kasza jaglana

Kaszę jaglaną gotuj w proporcji 3:1.

Wsyp do garnka szklankę kaszy.
Wlej 3 szklanki wody.
Gotuj pod przykryciem, bez mieszania, do momentu zagotowania.
Zmniejsz ogień i pozostaw jeszcze kilka minut do wygotowania i wchłonięcia przez kaszę wody.


Do garnka lub na talerze umieść dodatki. Jeśli chcesz kaszę na słodko, dodaj olej kokosowy, wiórki kokosowe, suszone owoce, karob lub inne zdrowe słodkości.
Kiedy będziesz chciał zjeść kaszę na ostro daj suszone pomidory w oleju (link) oraz odrobinę kurkumy i pieprzu cayenne.
Całość wymieszaj.

Bez względu jaki wariant wybierzesz zawsze warto dodać jeszcze zmielone na świeżo siemię lniane i sól (nierafinowaną).


Kaszę należy spożywać z tłuszczem nierafinowanym (tłoczonym na zimno, extra vergin), dodanym dopiero po ugotowaniu, tak aby witaminy rozpuszczalne w tłuszczach (A, D, E, K) dobrze się przyswajały. Jagła z dodatkiem tłuszczu, sprzyja szybkiemu wytworzeniu sporej dawki energii. Jest zatem doskonała zarówno dla osób pracujących fizycznie i sportowców, jak i tych, którzy intensywnie pracują umysłowo.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza