niedziela, 29 lipca 2018

Siemię lniane, cz. III - siemieniucha

Siemieniucha, czyli zupa z siemienia lnianego, z jagłami (kaszą jaglaną)

Składniki:
100 g siemienia lnianego
litr wody 
20 suszonych daktyli
100-200 g ugotowanej kaszy jaglanej

Przygotowanie:
Siemię lniane zmielić w młynku i wsypać do garnka.
Dodać gorącą, przegotowaną wodę i gotować na wolnym ogniu przez około pół godziny.
Wrzucić daktyle i ugotowaną wcześniej kaszę jaglaną.
Wymieszać i pozostawić do przestygnięcia.



Zamiast siemienia lnianego, siemieniuchę można zrobić na bazie nasion konopii.



Siemię lniane pasuje do każdego dania. Tym bardziej warto wprowadzić je do codziennego spożycia.
Dr Budwig odkryła, że obecny w tkankach oraz w wątrobie, enzym rodanaza, w obecności związków siarki, przekształca cyjanki w cyjanokobalaminę, czyli witaminę B12. Jest to ważna informacja szczególnie dla wegan. Tak więc, wbrew powszechnym opiniom, nie trzeba przyjmować syntetycznej B12. Należy spożywać zmielone siemię w owocowych sokach (link) lub posypać nim sałatkę, w której są cebula i czosnek. Organizm sam wyprodukuje B12 w wystarczającej ilości.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza