wtorek, 9 kwietnia 2019

Bieganie - tysiące powodów

Aby zacząć biegać nie potrzebujesz szczególnej techniki. Nie musisz też szukać odpowiednich tras. Biegać można niemal wszędzie. Nawet na klatce schodowej po schodach jak nie chcesz wystawiać nosa na zewnątrz. Gdy jesteś w kiepskiej formie przebiegnij nawet najmniejszy dystans. Jutro albo pojutrze przebiegniesz więcej. Sam fakt, że zacząłeś biegać, pozwoli Ci na nowo odkryć radość i instynktowną przyjemność z ruchu. Poczujesz się jak radosne dziecko. Nie przejmuj się prędkością. Możesz też zrobić sobie marszobieg, czyli trochę podbiec, a następnie przejść do marszu, a potem znowu do truchtania. Pod górkę możesz też podchodzić. Biegnij powoli. Jeśli możesz swobodnie rozmawiać, to znaczy, że tempo jest właściwe. Jeżeli nie jesteś w stanie wydobyć z siebie głosu, to biegniesz za szybko i zbytnio się forsujesz. Z czasem wydłużaj dystans.

Byliśmy w odwiedzinach u przyjaciół i przy okazji przebiegłem Półmaraton Dąbrowski w 2012 roku

Tysiące powodów:
*Poprawisz kondycję.
*Zrzucisz kilogramy.
*Pozbywasz się kałduna.
*Pomoże Tobie rzucić palenie lub uwolnić się od innych złych nałogów. Przy okazji, wraz z bieganiem, najprawdopodobniej zdobędziesz jeszcze inne dobre nawyki; zaczniesz zwracać większą uwagę na inne aspekty zdrowotne, jak odżywianie.
*Podczas biegania masz czas na myślenie.
*albo możesz wyłączyć myśli i dać odpocząć umysłowi.
*Bieganie jest sposobem na życie (hobby, sposób spędzania wolnego czasu, aktywny odpoczynek).
*Pomaga unikać chorób i otyłości.
*Uspokaja.
*W zdrowym ciele zdrowy duch.
*Sprzyja w poznawaniu ludzi i zawieraniu nowych znajomości.
*Dodaje wiary w siebie - czujesz, że możesz wszystko.
*Pokonuje własne słabości - przekraczasz kolejne ograniczenia, które są tylko w Twojej głowie.
*Łamiesz schematy.
*Jest praktyczne – biegać możesz wszędzie, także w czasie wakacji.
*Zwiedzasz swoje miasto,
*a nawet możesz zwiedzać świat, jeżdżąc po to ażeby penetrować różne zakątki świata lub uczestniczyć w zawodach biegowych
*i bez względu na to, które miejsce zajmiesz, dostaniesz pamiątkowy medal.
*Odkrywasz nowe miejsca.
*Urozmaicasz sobie życie.
*Stajesz się dumnym sportowcem(-amatorem).
*Jest tanie – nie wymaga specjalistycznego sprzętu.
*Biegać każdy może – niezależnie od wieku, płci, wyznania, przekonań. Każdy potrafi biegać. A Twoja technika będzie poprawiała się z treningu na trening.
*Możesz zdrowo rywalizować mierząc się z innymi i z samym sobą w zawodach
*albo możesz tylko spokojnie truchtać i np. słuchać muzyki, audiobooka lub podcast.
*Wyzwala uśmiech.
*Uwalnia endorfiny, hormony szczęścia.
*Wzmacniasz kości, mięśnie, ścięgna i stawy.
*Hartujesz swoje ciało – zwłaszcza kiedy biegasz w różnych warunkach i o każdej porze roku,
*i ducha też - wzmacniasz wolę, działasz, walczysz z samym sobą i wychodzisz zwycięsko, bo każdy kto biega - wygrywa.
*Wzmacniasz układ odpornościowy, czyli mniej chorujesz.
*Poprawiasz siłę i koordynację.
*W czasie biegania mogą przychodzić pomysły albo rozwiązania problemów.
*Przedłuża życie – naukowcy twierdzą, że brak aktywności fizycznej i słaba kondycja, to czynniki ryzyka przedwczesnej śmieci.
*Zmniejszasz oznaki starzenia – przyspiesza krążenie krwi, co pobudza produkcję kolagenu, białka odpowiedzialnego za elastyczność skóry.
*Zapobiega nadciśnieniu i pomaga je leczyć.
*Powoduje, że serce wydajniej pracuje i jest wzmocnione – podczas biegu serce bije znacznie szybciej, aby przepompować więcej krwi do mięśni. Dzięki temu podczas spoczynku bije wolniej, wysyłając tę samą ilość krwi do tkanek.
*Otyłość, cukrzyca i wiele innych chorób nie powinny Ci zagrażać.
*Zmniejsza trądzik – regularne bieganie powoduje obniżenie poziomu tłuszczu we krwi, co hamuje nadmierną aktywność gruczołów łojowych. Ponadto pocenie się podczas ćwiczeń pomaga odblokować pory oraz pozbyć się toksyn z organizmu.
*Zmniejsza ryzyko wystąpienia schorzeń zwyrodnieniowych wzroku.
*Poprawia trawienie.
*Długie, powolne bieganie wzmacnia serce i płuca, poprawia krążenie, zwiększa metabolizm i wydajność mięśni.
*Poprawia zdolność rozumowania dzięki zwiększeniu przepływu krwi.
*Wspomaga inne pasje.
*Powoduje „euforię biegacza” - wielu naukowców twierdzi, iż źródłem „euforii biegacza” jest zwiększony poziom endorfin i endokannabinoidów – organicznych związków chemicznych, wpływających na mózg i produkowanych w dużych ilościach przy wysiłku fizycznym – w jego organizmie. Krótko mówiąc, jesteś na pozytywnym haju.
*Zwalcza depresję i chandrę, bo wyzwala endorfiny i serotoninę. Daje pozytywne emocje, mimo zmęczenia fizycznego po treningu.
*Pomaga się odstresować.
*Poprawia życie seksualne – stajesz się bardziej atrakcyjny, pewny siebie, zwiększa się poczucie własnej wartości i poziom energii a redukuje uczucie stresu i niepokoju. Te pozytywy przekładają się także w łóżku.
*Daje jasność umysłu – nie jesteś „zadżumiony”.
*Zwiększa odporność na ból.
*Uczy samodyscypliny.
*Lepiej śpisz, bo jesteś dotleniony i zmniejszasz niepokój. A dobry sen wpływa na lepszą formę.
*Stajesz się silniejszy.
(…)

I wiele wiele innych. Każdy znajdzie swoje powody. Któreś z wymienionych lub zupełnie swoje, unikatowe i oryginalne. A jakie są Twoje powody biegania? Podziel się w komentarzach.

Tysiące powodów, by to po prostu robić.

Nieważne jaki masz powód, nieważne jaki masz problem, stosuj to samo rozwiązanie: nie zatrzymuj się!


Powiązane posty:
link Jak zacząć ćwiczyć?
link Pragnienie ruchu
link Uzdrawiający bieg
link Zwolnienie z WF
link Oddychanie

Chciałbyś zadać pytanie, pisz śmiało. Postaram się pomóc.
Jeżeli ten materiał jest dla Ciebie wartościowy, polub go proszę, zostaw komentarz i udostępnij swoim znajomym.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza